czwartek, 15 października 2015

Staly pobyt!!!

          Wiec nareszcie otrzymalismy staly pobyt w Kanadzie. Po ponad trzech latach wypelniania papierow, wreszcie go mamy.
Wiadomosc o tym otrzymalismy juz poczatkiem sierpnia ale ze mielismy zaplanowany wyjazd do Polski to nie pojechalismy na granice poniewaz gdybysmy to zrobili nie moglibysmy wroci do Kanady gdyz trzeba miec w reku karte stalego pobytu aby jezdzic tam i spowrotem, a na taka karte czeka sie do trzech miesiecy nawet jesli otrzymalo sie juz pobyt.

Papiery o pobyt staly przedstawilismy na lotnisku gdy wracalismy z Polski, i gdy otrzymalismy pobyt przez glowe przeszla taka mysl ze tyle papierow, tyle czasu, tyle nerwow i tylko 5 minut formalnosci na lotnisku aby dostac pobyt, naprawde smieszne uczucie.
W Polsce bylismy przez miesiac, duzo sie dzialo, chrzciny, pomoc przy gospodarstwie tesciow, scinanie drzewa w lesie a na koniec jeszcze pogrzeb.

W czasie wakacji zdecydowalismy jednak ze bedziemy budowac dom w Polsce choc i tak nie wiemy jeszcze gdzie bedziemy mieszkac na stale ale moze Korwin dostanie sie do sejmu i bedzie warto wrocic. Przeciez zawsze mozna tez wynajac komus dom, a  zawsze bedziemy mieli jakies zabezpieczenie jakby cos zle szlo w Kanadzie, bedzie to cos co napewno nikt nam nie odbierze bo wybudujemy go za gotowke a nie na kredyt, a w Kanadzie jakbysmy chcieli cos kupic to trzeba by bylo wziasc Kredyt i splacac go przez 30 lat, ciezarowka tez moze poczekac, jak zarobilem raz pieniadze to jesli tylko bedzie zdrowie zarobie i drugi raz.
Takze w przyszlym roku budujemy dom, plany domu sa w trakcie realizacji i powinny byc gotowe juz w styczniu.
Mielismy straszna susze na Podhalu i Orawie, bardzo duzo ludzi narzekalo na brak wody ale pod koniec naszych wakacji zaczal padac deszcz i woda wrocila. Ochrzcilismy tez nasza druga corke Izabele, przygotowalem drewno na wiazbe dachowa oraz deski szalunkowe i tak jakos zlecial caly miesiac.
Po powrocie zatrzymalismy sie w Red Deer na pare dni, szukalismy mieszkania i znalezlismy fajne miejsce, wynajelismy je i nie poszedlem juz do pracy w Elk Point tylko spakowalismy sie i przeprowadzilismy sie do Red Deer. Nie szukalem pracy odrazu po przyjezdzie do Red Deer poniewaz chcialem dokupic meble, nowy tv i pare innych rzeczy zeby moja rodzinka nie musiala za wszystkim biegac, po jakims czasie zaczalem szukac roboty, minal tydzien i otrzymalem oferte od pewnej firmy, nawet niezla stawka, jazda z woda i czasem z azotem, zostalem przyjety ale co, gdy zapytalem kiedy ruszam dostalem odpowiedz ze jutro i tak bylo przez tydzien, codzienie mi mowiono ze jutro. Wczoraj sie wnerwilem i zaczalem od nowa szukac roboty i dostalem robote na b-train.
Nie mam doswiadczenia na b-train i jazde prubna mialem przez 3 godziny, obserwowali mnie dokladnie ale przeszedlem ja pomyslnie i od poniedzialku mam orientacje w Lethbridge, a dlatego w Lethbridge bo tam jest glowna baza, w Red Deer jest tylko filia tej firmy. Dla wyjasnienia gdyby ktos nie wiedzial B-train to ciezarowka plus naczepa plus naczepa na naczepie, czyli truck z dwoma naczepami, dlugosc to okolo 23 metrow razem z ciagnikiem. Prawdopodobnie bede wozil czasem piasek w hopperach, czesciej drzewo na flat deck a najrzadziej chemikalia w pojedynczej beczce. Napewno nie bedzie to latwa robota ale z jednej strony jestem zadowolony gdyz naucze sie jazdy z dwoma naczepami i jak zakladac plandeke na towar, itp a takie doswiadczenie jest bardzo w cenie, gdybym kiedys kupil ciezarowke to wlasnie ladunki na flat deck sa jeszcze dobrze platne wiec napewno sprzydaja sie umiejetnosci takie jak te.
Ladunki narazie beda w wiekszosci pomiedzy jakimis firmami ale gdy tylko ropa wstanie z kolan napewno bedziemy tez wozic towar na pola naftowe. Dla wyjasnienia hopper to naczepa w jakiej wozi sie piasek a najczesciej ziarno z plandeka u gory i z sypami u spodu naczepy my bedziemy wozic w nich w wiekszosci piasek, a flat deck to plaska platforma. Wczoraj pierwszy raz w zyciu jechalem B-trainem, wcale nie zachodzi tak zle jak myslalem, ostatnia naczepa nawet fajnie idzie po sladach pierwszej naczepy, ale trzeba bedzie sie przyzwyczaic bo jednak jest to roznica. Teraz jak bede chwilowo na asfalcie moze bede bardziej aktywny na blogu i moze zrobie jakis profil z fotkami na facebooku. Pozdrawiam

niedziela, 12 kwietnia 2015

Juz 3 lata!!!

                       
                     Juz 3 lata jestesmy w Kanadzie i bardzo duzo sie zmienilo, przyjechalismy tutaj tylko we dwoje, a obecnie mamy juz dwie corki. Zmienilo sie tez nasze podejscie do Kanady, wtedy gdy przyjechalismy bylismy podekscytowani i szczesliwi ze tutaj jestesmy, bylismy pelni zapalu aby rozpoczac nowe zycie tutaj na Kanadyjskiej ziemi, w chwili obecnej cieszymy sie ze tutaj jestesmy ale juz nie jestesmy tak podekscytowani nawet moze jestesmy juz zmeczeni tym calym oczekiwaniem na pobyt staly.
Jestesmy juz na ostatniej prostej aby dostac pobyt staly, wszystkie papierki juz sa zlozone i teraz juz tylko czekac na decyzje, lecz po tych 3 latach nie jestesmy pewni czy chcemy zostac na stale. Jest praca i w miare dobre zycie ale nie mamy tutaj swoich rodzin a to dla nas jest wazne, zycie tutaj jest  na kredyt co tez nam sie nie podoba, mowiac "na kredyt" mam na mysli to ze chcac miec dom i jakis lepszy samochod trzeba wziasc kredyt w banku, czyli tak jak na zachodzie Europy, ja tego nie lubie, wolalbym wybudowac dom za gotowke tak jak to sie robi w Polsce, oczywiscie pod warunkiem ze sie pracuje na zachodzie :) Kanada umie tez skutecznie zniechecic ludzi, jak naprzyklad moich dwoch znajomych, jeden juz zjechal poniewaz jego pracodawca probowal przytrzymac go w firmie jak najdluzej nie udzielajac mu poparcia do nominacji prowincji, przepisy sie zmienily i szansa dla niego przepadla, teraz drugi znajomy z tej samej firmy ma identyczny problem i tez zjezdza w maju, takze nie kazdemu sie udaje, ja tez teoretycznie moge nie dostac jeszcze pobytu ale to sie okaze w przeciagu najblizszych kilku miesiecy.
Szczerze powiedziawszy nie jestesmy zdecydowani czy jechac do Polski i budowac dom czy moze zostac i kupic dom tutaj (na kredyt) a moze nie kupowac domu a kupic ciezarowke, ciezko jest nam zdecydowac co zrobimy w najblizszej przyszlosci.Jesli chodzi o prace to  pracuje bardzo ciezko aby utrzymac rodzine i jeszcze cos odlozyc, wogole w Kanadzie pracuje sie ciezej niz w UK czy nawet w Polsce ale przynajmiej za to placa. Firma pod ktora pracuje nasza firma stracila pare kontraktow i zredukowano liczbe ciezarowek prawie o polowe, moj szef mial 4 ciezarowki zakontraktowane lecz dwie zostaly wyrzucone a raczej poprostu nie bylo dla nich pracy, z powyzszego powodu. Zeby bylo ciekawiej firma pozwolila mu zostawic tylko dwie ciezarowki pod warunkiem ze jedna bede jezdzil ja a druga on sam. Dwie ciezarowki ktore wyrzucono szef wsadzisl do innej firmy ale placa juz nie jest taka sama. Dzieje sie to z powodu oszczednosci firmy wydobywczej ktora tlumaczy sie spadkiem cen paliw na swiecie, lecz to nie jest do konca prawdziwy powod.
Kilku ludzi ktorzy kupili niedawno nowe ciezarowki  tez zostali bez pracy i teraz sa bliscy bankructwa gdyz ciezarowki sa nie splacone a ciezko znalesc nowe miejsce gdzie mozna wsadzic ciezaroiwke, z jednej strony to szczescie ze nie dostalismy jeszcze papierow bo pewnie bylbym jednym z nich.
Pracy mamy wystarczzajaco jak narazie ale wszyscy boja sie ze firma znow straci kontrakt i zostaniemy bez pracy. Lokalni ludzie mowia ze taki kryzys zdarza sie co kilka lat tutaj i ze to normalne, mowia tez z moze to trwac kilka miesiecy lub kilka lat, takze nic nie jest pewne.
Jesli chodzi o sprawy immigacyjne to Kanada ostatnio bardzo utrudnia nowym ludziom przyjazd tutaj do pracy, zlikwidowano program LMO a zastapiono go LMIA ktory niby dziala ale zadna firma jeszcze nie dostala nowych zezwolen w Albercie, ciezko powiedziec jak to sie rozwinie, dla zainteresowanych powiem to co zawsze powtarzam w E-mailach na ktore odpowiadam, sa trzy podstawowe warunki aby wogole myslec o przyjezdzie tutaj do pracy, pierwszy to jezyk angielski, przynajmiej komunikatywny, drugi warunek to doswiadczenie w zawodzie, i trzeci to nie karalnosc, bez spelnienia tych trzech warunkow nie ma co myslec o przyjezdzie i zostaniu tutjaj na stale.
Wracajac do moich planow to jesli mielibysmy zostac to nie zostalibysmy tu gdzie jestesmy tylko raczej wrocilibysmy w okolice Red Deer ale to tez tylko plany i wszystko moze sie zmienic.

Zaponialbym wspomniec o Ice Fishing, mam tutaj znajomych ktorzy zabieraja mnie wedkowac na zamarzniete jeziora, frajda nie do opisania, ryby w zimie biora jak szalone, w tym roku zlapalem kilka szczupakow, sandaczy no i okoni, palimy ognisko na srodku jeziora, lowimy, gadamy, na jeziorach jest mnostwo samochodow i ludzie nie boja sie ze pojda pod lod. Na You Tube mam filmik jak jedziemy przez jedno jezioro aby dostac sie do drugiego.
Pozdrawiam czytelnikow :)




wtorek, 11 listopada 2014

Wolnosc w Kanadzie i zmiany w Polsce

      Kanada, przepiekna Kanada, jest tu wszystko czego mozna sobie zyczyc, piekne krajobrazy, mnostwo pracy, dostatne zycie i czego chciec wiecej mozna by zapytac.
 A jednak sa rzeczy ktorych tutaj nie ma, dla mnie sa dwie takie rzeczy.
Pierwsza to Rodzina, bardzo brakuje nam naszych czasami nieznosnych rodzin, mimo iz mamy juz wlasna rodzine to gdzies jest brak  wizyt u blisich, swiat jakie pamietamy z dziecinstwa i wszystkiego co z nimi zwiazane.
Gdy czlowiek ma zly dzien i wydaje sie ze za chwile eksploduje z nerwow to wtedy zadaje sobie pytanie po co? po co to wszystko, przeciez moglbym byc w Polsce z rodzina, ale jak juz sie ochlonie przychodzi na mysl inne pytanie, co robilbym w tej Polsce jak bysmy zjechali.
Przeciez malo tam pracy a jak juz jest to za marne pieniadze, takie dylematy sie ma jak sie jest na obczyznie.
Druga rzecza jakiej brakuje w Kanadzie to wolnosc, tak wolnosc, mozecie sie dziwic ale nie ma wolnosci w Kanadzie i zreszta nie tylko w Kanadzie bo w wiekszosci zachodnich panstw, co rozumie przez brak wolnosci? a no to ze nie mozna powiedziec nic co nie jest poprawne politycznie nawet jesli by to byla prawda, nie mozna uzywac wlasnego muzgu, w pracy nie mozesz zdecydowac jak wykonac czynnosc Ci powierzona wszystko jest narzucone przez glupie zasady bezpiecznstwa. Niby jestesmy wolni a tak naprawde nie jestesmy wolni, nikt nie zwaza na to ze mozesz wykonac prace lepiej po swojemu, ma byc tak jak wielki brat powie bo jak nie to wylatujesz. Wszedzie pelno inspektorow od bezpieczenstwa ktorzy tylko czekaja na blad aby przypomniec Ci w jaki sposob masz wykonac swoja prace nawet jesli Twoj sposob dziala to i tak jest zle bo nie robisz tego tak jak jakis idiota w biurze napisal to na papierze ale nigdy nie pracowal na Twojej pozycji.
Ostatnio u nas wymyslono ze zamiast czujnikow do gazu za 100 dolarow zmienia je na czujniki za 650 dolarow, i kazdy z wlasnej kieszeni musi wydac te pieniadze na cos czego nigdy sie nie uzywa. te czujniki maja wykrywac gaz H2S, w tym rzecz ze na naszych polach naftowych nie wysteepuje prawie wcale H2S gdyz sa to pola tak zwane slodkie gdzie tego gazu poprostu nie ma, na polnocy sa pola kwasne gdzie takie czujniki sa potrzebne ale tam nie jezdzimy i nie ma potrzeby aby zakupywac tak drogi sprzet zeby siedzial w kieszeni. To wlasnie jeden z wielu przykladow wolnosci w Kanadzie, nie ma sie wyjscia tylko trzeba kupic ten czujnik bo w przeciwnym razie nie wpuszcza nas na pola naftowe. Nie mamy wyboru, nie mamy tej wolnosci, nawet na wlasne ryzyko.
Dlatego tez twierdze ze kierowca dlugodystansowy ma jednak jakas swobode bo nikt mu na rece nie patrzy i jak tylko bede mial mozliwosc i okazje to wroce na dlugie dystanse, tak przynajmiej teraz czuje i taka mam nadzieje.

Kolejny temat ktory chcialbym poruszyc a nigdy go nie poruszalem publicznie to polityka, chcialem tylko powiedziec ze szokuje mnie myslenie Polakow, nie chodza na wybory i chca by bylo lepiej, jak normalni ludzie nie chodza na wybory to kto ma zdecydowac o przyszlosci kraju? Ci ktorzy chodza i wciaz glosuja na tych samych debili? Jak po osmiu latach rzadow PO jeszcze ludzie im ufaja? Nic dobrego nie zrobili tylko same zle rzeczy, skompromitowali Polske w kazdy mozliwy sposob a dalej maja poparcie. Wiem PiS tez ma swoje wady ale z tych dwoch wole PiS a najbardziej dopinguje partii KORWiN. Zaraz pewnie wszyscy obuza sie ze tylko nie ten swir Korwin, wiem ze on czasem gada glupoty ale zawsze powtarzam ze sam prezes partii nic nie moze zrobic musi miec zgode sejmu, wiec zadna szkodliwa ustawa nie przejdzie bez ich zgody,  ja osobiscie uwazam ze nie glosuje sie na glowe partii, czyli Tusk, Kaczynski, Korwin tylko na partie, w tym wypadku wydaje mi sie ze partia KORWiN to jedyna partia ktora moze cos zmienic w Polsce i ma szanse aby to zrobic tylko trzeba na nich zaglosowac. Dlaczego tak sadze? Poniewarz wszyscy inni zostali wyprubowani i dali dupy, Korwin i Jego partia jest zwalczana przez system wiec widac boja sie ich i nie chca aby Korwin doszedl do wladzy bo zmieniloby sie wszystko i nie mozna by bylo krasc, a Korwin mowi ze trzeba zlikwidowac koryto, zrodlo korupcjii a nie same swinie czyli korumpowanych, wtedy nikt nie bedzie sie pchal do rzadu kto mysli tylko o zarobku. W telewizji ciagle jest nagonka na Korwian i jego partie a jak wiemy televizja pracuje dla rzadu, jest oplacana ze skarbu panstwa, wiec jesli partia Korwin im przeszkadza to znaczy to ze boja sie tej partii a jak sie boja to wiadomo ze robia cos zlego czego partia Korwin by nie robila nie kontynuowala, a ogolnie wiadomo ze rzad teraz nic nie robi wiec boi sie ze KORWiN zaczal by cos robic i dlatego tlamsza KORWiN-a. KORWiN jako jedyna partia chce wszystko rozwalic i zaczac od nowa, w przeciwienstwie do innych partii ktore chca przewaznie cos zmienic ulepszyc, zalatac, a tu przeciez niema juz czego latac, Polska jest tak rozwalona ze trzeba ja zaczac budowac od nowa a tego wlasnie chce partia KORWiN i mysle ze to jedyny rozsadny wybor. PO, PIS, SLD, PSL juz byly u wladzy tyle razy i za kazdym razem chcieli sie tylko najesc, moim zdaniem czas na zmiany, i nie wazne jak radykalne one beda poniewarz gorzej juz nie moze byc niz jest i bylo, niech beda jakiekolwiek zmainy bo nie ma ich juz od 25 lat..
Ja bym wreszcie chcial wrocic do kraju i zyc normalnie. Zmienmy ten ustroj i zaglosujmy w wyborach prezydenckich na Janusza Korwin-Mikke a w parlamentarnych na partie KORWiN, zmienmy cos wreszcie.

Pozdrawiam




                                           A oto moj sprzet :)

piątek, 20 czerwca 2014

Uaktualnienie

Witam wszystkich, dawno juz nie pisalem a to po czesci dla tego ze malo czasu a po czesci ze mam lenia w wolnych chwilach.
U mnie jakos leci ciagle do przodu, pracuje po 12 / 13 godzin dziennie, czasem wiecej a czasem mniej, szef chyba mnie lubi bo dal mi miesiac wolnego abym mogl przyleciec do Polski, ciezarowka jest ok, chociaz powiem ze w Europie sa duzo lepsze ciezarowki pod wzgledem technicznym i ekonomicznym.

Najwazniejsze dla mnie teraz jest to ze moja mala coreczka prawidlowo sie rozwija i rosnie co daje nam wiele radosci i to Ona zajmuje nam najwiecej czasu. Od grudnia do konca maja ciagle pracowalem, nie dzialo sie nic nadzwyczajnego, pare razy utknolem w blocie ale to normalne w mojej pracy bo nie ma dnia zeby ktos nie zabuksowal gdy jest mokro, poprostu taka praca. Mam pare zdjec ktore opublikuje jak wroce do Kanady. Obecnie jestem w Polsce do 28 czerwca, jutro (21/06) chyba jade spotkac sie z Hiobem w Krakowie Ci ktorzy siedza w swiecie ciezarowek wiedza o kim mowa :)

Nie chce sie wracac do Kanady, w Polsce mamy z zona swoje rodziny ktore zawsze cieplo nas przyjmuja i dbaja o to abysmy czuli sie jak w Domu, niestety nasz kraj nas nie rozpieszcza i trzeba szukac lepszego zycia gdzies indziej, lepeij chyba nie bedzie jesli narod narzeka ze jest zle a glosuje ciagle na tych samych ludzi no i nie chodzimy na wybory co jest najgorsze.

 W Polsce jestesmy od 28 Maja i te nasze wakacje bardzo szybko przemijaja. Zaraz po przyjezdzie zaczelismy prace przy gospodarstwie Tesciow, bo wiadomo ze trzeba pomoc jesli jest praca, wiec suszylismy siano przez pare dni a reszte robilismy bale i na dzien dzisiejszy mamy juz 68 sztuk wbrew pozorom ciezka praca moze sprawiac przyjemnosc, relax na maksa. Za tym wszystkim bede tesknil bardzo mocno, oprocz tego odwiedzamy rodzine i znajomych, wczoraj byl grill a dzis boli mnie glowa i tak biesiadnie spedzamy czas, oczywiscie byly chrzciny Oli i wesele kuzyna mojej zony, jak zawsze moc wrazen , jutro znowu grill i oby obylo sie bez bolu glowy.

 To chyba pokrotce tyle, jak zacznie sie cos dziac ciekawego i znajde wiecej czasu  to bede pisal.
Dostalem duzo e-maili na temat mojego Bloga i dziekuje za dobre slowa, postaram sie  ruszyc od nowa z Blogiem choc moze to nie byc latwe gdyz rodzina teraz zabiera mi coraz wiecej czasu.

 Pozdrawiam wszystkich.


poniedziałek, 13 stycznia 2014

Co sychać?

            Nie byłem aktywny na blogu okolo 5 miesiecy a mimo to nikt chyba nie tesknil wiec nie wiem czy jest sens pisać ten blog, ale spróbuje jeszcze raz zacząć coś pisać.
Byłem bardzo zajęty przez te miesiące, mniej w pracy a wiecej z rodziną.
28 września urodziła mi się córeczka która w tej chwili ma już 3 miesiące, dodam że tego samego dnia miałem test z Angielskiego ale wyrobiłem sie z obydwoma okazjami i niczego nie przegapiłem :)
Wiadomo jak juz mamy dziecko to i mniej czasu na inne rzeczy.
Test zdałem nawet z bardzo dobrym wynikiem pomimo ze cala noc poprzednia spedzilem w szpitalu z zona i nie zmruzylem nawet oka.

Ostatni post o mojej pracy był bardzo entuzjastyczny i cieszyłem sie z pracy i z tras, później jednak firma pokazała prawdziwe oblicze i bez oporów powiem że wszystko co piszą Anglicy na forach o tej firmie jest prawdą. Nie będe sie rozpisywał na ten temat, poprostu nie zarobi sie w tej firmie, bo nikt nie da człowiekowi tam zarobić i tyle, popracowałem tam 6 miesiecy i nerwy mi juz wysiadały, zresztą nie tylko mi, mase kierowców dołączyło i mase kierowców sie zwolniło z tamtąd, jeśli pytacie mnie czy polecam tą firmę, mówie że zdecydowanie nie. Jedyna rzecz ktora ta firma oferuje i mozna sie o to pokusić  to to że was tutaj sciągną i przeszkolą, ja jednak juz tutaj bylem i mialem wszelkie papiery  wiec dla mnie to była degradacja do niższego poziomu bo w poprzedniej firmie miałem o wiele lepiej, dla mnie jedynym plusem pracy w tej firmie było to że zwiedziłem Stany Zjednoczone i nic oprócz tego nie było zaletą. Początkiem Grudnia przeprowadziłem sie na północ Alberty gdzie znalazłem prace i jak na razie jestem zadowolony. Woże ropę naftową z pól naftowych do miejsc gdzie ją wstepnie oczyszczaja i wpuszczają do rurociągów, praca jest ciężka po 12 do 15 godzin dziennie lecz jesli wszystko będzie tak jak mówi szef to da sie zarobić naprawde dobre pieniądze. Oby tak było, lecz żadnej firmy się nie prześwietli więc będę wiedział czy jest dobrze gdy dostanę wypłatę :)

Wspomne też o tym że moja aplikacja o Nominacje Prowincjii jest w toku, dostałem poddtwierdzenie od urzędu i czekam na ich decyzję. Dodam że jeśli zmienia sie pracodawce w tej samej Prowincji to nie trzeba czekać aby aplikować nastepnego pół roku i tak samo jesli zmienia sie pracodawce nie trzeba aplikować od nowa, wystarczy ze dosle sie im papiery od nowego pracodawcy, wszystkie te mity ktore mowia ze trzeba czekac nastepne 6 miesiecy i aplikowac od nowa w razie zmiany pracodawcy to rzeczy wymyslone przez firmy aby zatrzymac pracownika ze soba oraz kierowców ktorzy to powtarzaja innym nie upewniając sie. Mi tez mydlono oczy tymi bzdurami ale ja nie wierzyłem do końca i dzwoniłem do urzędu imigracyjnego i Ci ludzie wytłumaczyli mi wszystko, tak wiec, nie wierzcie plotkom ludzie tylko dzwońcie bezpośrednio lub idzcie do ich biur i dowiadujcie sie z pierwszej reki.

W obecnej pracy pracuje prawie bez kontaktu z szefem i bez przestojów, kontaktuje sie tylko z dyspozytorkami i jezdze i zarabiam pienidze, tak jak w Irlandii jezdze z cysterna tylko tyle ze teraz woze materialy niebezpieczne a nie zywnosc tak jak tam. Praca dosyc ciezka i trudna, wiele rzeczy trzeba sie nauczyc a to z powodu ze wozi sie rope a przepisy bezpieczenstwa sa bardzo regorystyczne, wrazie jakiegokolwiek wycieku lub przepelnienia z cysterny kierowca jest odpowiedzialny a koszty usuniecia wycieku sa ogromne, tym bardziej ze bierzemy ladunki z ziemi gospodarstw rolnych i nie ma mowy o zadnym rozlaniu ropy w tych miejscach gdyz po wyeksploatowaniu zloz ziemia ta wraca pod uprawy farmerow.

Ciezko tez dojechac do niektorych miejsc, szczegolnie teraz w zimie gdzie wszystko jest zasypane sniegiem i czasem nie widac drogi, a poza tym ja nigdy wczesniej tutaj nie jezdzilem wiec nie wiem jak te drogi wygladaja bez sniegu, i jak szerokie sa, wiec czasem mozna sie pomylic i zjechac z drogi, mnie zdazylo sie to raz a raz poprostu utknalem na drodze w sniegu, ale szef mowi ze to normalne tutaj i w takiej sytuacji dzwoni sie do farmera i ten przyjezdza traktorem i wyciaga ciezarowki ze sniegu.
         Samo podpinanie i spuszczanie tez ma swoje procedury, po pierwsze podstawa to jest uziemienie sie, pozniej mozna zaczac pracowac, wiec zalozyc odpowiednia koncowke do zbiornika z ktorego bierzemy rope, otwarcie zaworow, podlaczenie weza, sprawdzenie temperatury i poziomu ropy, wlaczenie pompy, obejscie cysterny, otwarcie wentylacji, po zakonczeniu pompowania 30tu kubikow ropy wylaczamy pompe, odlaczamy weza tak aby nic nie rozlac, zamykamy zawory i wentylacje, bierzemy zlaczke i odlaczamy uziemienie i w droge do przepompowni.   Przed przepompownia wazymy sie i w samej przepompowni jest juz latwiej, stajemy nad kanalem, opuszczamy zawieszenie w cysternie, uziemiamy otwieramy zawory i wentylacje aby nie zassalo cysterny i ropa leje sie do kanalu pod nami, ja w tym czasie biore probke i zanosze do maszyny ktora mierzy zawartosc wody w ropie, drukuje to na moim bloczku i czekam az beczka sie oprozni, pozniej zamykam wszystko odlanczam uziemienie, podnosze zawieszenie i jade sie zwazyc i po kolejny ladunek.

Tak po krotce wyglada moja nowa praca z ktorej jestem na razie zadowolony, przynajmiej cos robie a nie stoje jak w poprzedniej firmie i sie wnerwiam, dzien mija bardzo szybko z czego tez jestem zadowolony gdyz wieczorem moge zobaczyc sie z zona i coreczka.

Jestem na wolnym teraz kilka dni i wczoraj naprawiajac okap dostalem w oko wiatrakiem i musialem isc do szpitala, na szczescie nic sie nie stalo, tylko biala czesc oka zostala przecieta wiec oko bedzie ok, dzisiaj ide na kontrole i prawdopodobnie sciagna mi plaster, dostalem tez jakis antybiotyk w kroplach, a jutro wracam do pracy i mysle ze bedzie ok. Jak sie wszystko ustatkuje to wstawie jakies zdjecia nowej ciezarowki i kilku elementow mojej pracy tak zebyscie widzieli o czym gadam :)
Pozdrawiam wszystkich.